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<PRNewswire>중국 황도십이궁 우표 금은 에디션, 유엔 본부 입성

송고시간2015-06-25 18:31

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[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(베이징 2015년 6월 25일 PRNewswire=연합뉴스) 중국문화의 의미있는 요소들을 부각시키는 황도십이궁 우표는 중국의 우표 수집가들 사이에서 항상 인기를 끌어왔다. 이달 19일, 중국문화 주제를 바탕으로 하는 제품을 공급하는 유명기업 China Today International이 반기문 유엔 사무총장에게 중국 황도십이궁 우표의 금은 기념 에디션을 증정했다.

세계 무대에서 중국문화의 가시성을 전문으로 하는 중국 굴지의 기업 중 하나인 China Today International의 수석 전략가 Peng Binge는 유엔 의회 간부회의와 함께 유엔 뉴욕 본부로 초대받았다. 이곳에서 그는 국제 문화교류 세미나에 참석하고, China Today International 시설에서 금과 은으로 만든 중국 황도십이궁 우표 컬렉션을 반기문 유엔 사무총장에게 전달했다.

이 우표 컬렉션은 두 가지 귀금속으로 정교하게 주조한 것으로, 중국 최초의 황도십이궁 우표 발매 35주년을 기념하고자 발매된 우표로 구성된다. 귀금속으로 만든 중국 황도십이궁 기념 우표가 발매된 적은 이번이 처음이다. 한정 판매되는 이 기념 우표는 중국 우정국으로부터 승인을 받았다. 1980년 원숭이 해의 우표를 만든 대가 Jiang Weijie를 비롯해, 황도십이궁 우표를 전문으로 하는 12명의 우표 제작 대가들이 협력해 독특한 기념 컬렉션을 탄생시켰다. 각 우표는 해당 우표 장인의 스타일을 보여주며, 중국문화의 문화적 매력적 카리스마를 선보인다.

Peng은 중국이 전 세계적으로 합의를 끌어내고 협력을 확대하는 과정에서 중국문화가 중국의 매력 및 중국문화 및 중국문화가 갖는 의의를 좋아하는 팬들이 보여주는 중국에 대한 관심에서 중요한 부분을 차지한다고 설명했다. 중국의 세련된 문화는 전 세계를 잇는 다리 역할을 한다. 이를 통해 세계 시민들은 중국에 대해 배우고, 중국을 이해하며, 중국과 사랑에 빠질 수 있다. 전 세계 여러 지역에서 다양한 경로를 통해 중국문화에 대한 이해 및 인식을 확장하고자 하는 노력이 이어지고 있다. 세계화 시대는 전 세계적으로 중국문화에 대한 지식을 도모 및 확산하며, 중국문화와 전통 학습에 대해 더욱 개방적인 태도를 취할 수 있는 수많은 새로운 가능성을 열어준다. 이처럼 변화하는 시대는 “말을 퍼뜨리고자” 하는 중국의 문화 기업들에 굉장한 기회를 제시한다.

Peng은 중국이 점점 더 많은 관심을 받고 있으며, 컬렉션 열풍은 물론 중국 열풍 하에 중국문화에 대한 진실한 인식을 표현하는 지지자들이 그 어느 때보다 열렬하다고 덧붙였다. 특히 “이야기를 들려주는 중국 컬렉션”은 더욱 그러하다. 이와 같은 컬렉션은 전 세계 수집가들에게 더욱 풍부하고 매력적인 문화적 연계를 제공할 뿐만 아니라, 중국 발전의 특정한 특징을 보여준다. 이는 중국과 좀 더 친밀한 관계를 맺고자 하는 사람들의 관심을 끌 수 있는 또 다른 방법이기도 하다.

China Today International은 중국의 전통 및 현대 문화를 대표하는 문화 기념품 및 컬렉션의 설계, 제작, 판매 및 홍보에 전념하는 포괄적인 문화 기업이다. China Today International은 베이징 올림픽 대화, 중화 인민 공화국 설립 60주년 기념 행사, 상하이 세계 엑스포, 2012 런던올림픽 및 2014 브라질 월드컵 등을 포함해 주요 문화행사의 개최 및 관리에 참여해왔다. 또한 China Today International은 국립고궁박물관의 후원 하에 문화 협회 및 유산 조직들과 플랫폼을 공유하는 등 광범위한 협력 관계 구축을 비롯해 중국 국립 우편 제도 및 은행 시스템과도 장기적이고 전략적인 파트너십을 체결했다.

출처: China Today International

Gold and Silver Edition of Chinese Zodiac Stamps Enters UN Headquarters

BEIJING, June 25, 2015 /PRNewswire/ -- Zodiac-themed postage stamps that highlight meaningful elements of Chinese culture have always been popular among collectors of Chinese stamps. A noted purveyor of products with Chinese cultural themes, China Today International, presented a commemorative gold and silver edition of Chinese zodiac stamps to UN Secretary-General Ban Ki-moon on June 19th.

As a representative of one of the leading firms in China specializing in visibility of Chinese culture on the world stage, China Today International chief strategist Peng Binge was invited, in concert with the United States Congressional Caucus, to the New York headquarters of the United Nations, where he attended seminars on the international cultural exchanges. He presented to UN Secretary-General Ban Ki-moon a collection of Chinese zodiac stamps made of gold and silver from China Today International's facilities.

The collection is a set of stamps finely cast from the two precious metals and issued to commemorate the 35th anniversary of the release of China's first zodiac stamp. No such stamp in commemoration of the Chinese Zodiac made of precious metals has been issued before. The limited edition commemorative stamps have been approved by China Post. The master stamp engraver of the 1980 Year of the Monkey stamp, Jiang Weijie, as well as 12 master engravers specializing in zodiac stamps worked together to create the unique commemorative collection, whereby each stamp personifies the style of each engraver and showcases the cultural appeal and charisma of Chinese culture.

Mr. Peng explained, in China's quest for consensus around the world and for expanding cooperation, Chinese culture is a critical part of the appeal of the country and the interest in the country expressed by the fans of the culture and of the significance of that culture. The country's sophisticated culture serves as a bridge across the world so audiences can learn about, understand and fall in love with China. Efforts continue in different regions around the world and through a multitude of channels to expand the understanding and appreciation for Chinese culture. The era of globalization opens up many new possibilities for promoting and spreading knowledge about Chinese culture around the world and to be more open to learning about Chinese culture and traditions. The changing times present an immense opportunity for Chinese cultural firms who seek to "spread the word."

Mr. Peng added that, China is gaining more attention and supporters who express sincere appreciation of Chinese culture, termed as China Fever as well as Collection Fever - have never been more fervent, especially "Chinese collections that can tell stories." Such collections not only provide richer and more appealing cultural connections to collectors worldwide, but also showcase a certain profile of China's development, which is another method of drawing the interest of people who wish to be more intimately involved with China.

China Today International is an all-encompassing cultural company dedicated to creating, designing, producing, selling and promoting cultural souvenirs and collections representative of the country's traditional and modern cultures. It has participated in the hosting and management of major cultural events, including the Beijing Olympic Games, the 60th anniversary of the founding of the People's Republic of China, the Shanghai World Expo, the 2012 London Olympic Games and the 2014 World Cup in Brazil. The company has established a long-term strategic partnership with both China's national post system and the country's banking system in addition to having wide-ranging collaborative relationships including shared platforms with cultural institutes and heritage organizations under the aegis of the National Palace Museum.

SOURCE: China Today International

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