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<PRNewswire>로스앤젤레스 오토쇼, 자동차의 재구성

송고시간2015-10-29 23:05

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-- 자동차 설계사, 방송 브랜드, 소프트웨어 개발자의 새로운 협력

-- 11월 18일 및 19일에 2015 로스앤젤레스 오토쇼(Los Angeles Auto Show)에서 올스타팀 공개

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(로스앤젤레스 2015년 10월 29일 PRNewswire=연합뉴스) 로스앤젤레스 오토쇼(Los Angeles Auto Show[http://laautoshow.com/press-home/ ], 또는 LA Auto Show)는 오늘 저명한 방송 및 소비자 브랜드들, 국제적 자동차 제조사들, 그리고 산업을 이끄는 소프트웨어 개발자들로 이루어진 팀들간의 이례적인 대회를 발표했다. 이 다채로운 산업들의 협력은 자동차 산업을 재구상하고자 자동차 및 방송 업계의 가장 잘 알려진 창의적 재능들을 망라한다. 전례없는 대회인 "자동화 차량: 2050을 위한 재정의된 사용자 경험(Autonomous Vehicles: A Redefined User Experience for 2050)"은 자가운전 차량이 주목받음에 따라 자동차산업에 미치는 기술력 영향의 상승에 대한 응답이다. 이 대회는 11년된 세계 유일한 OEM 자동차 디자인 스튜디오 대회였던 연례 디자인 챌린지(Design Challenge)의 진화다.

이번의 완전히 새로운 디자인 앤드 디벨로퍼 챌린지(Design and Developer Challenge)에 참가하는 디자인 스튜디오, 방송 브랜드들, 그리고 개발자 팀들은 어떻게 기술, 데이터, 연결성, 콘텐츠가 근대 자동차 디자인에 대변혁을 일으킬지 그려보도록 지시된다. 최종 프로젝트는 다음의 주제들로써 무인 자동차 미래를 상상해본다:

- 일반 자동차들이 어떻게 반응하고 어떻게 교통 인프라를 변화시킬 것인가

- 차량들이 어디서 어떻게 사용되고, 결과로써 사람들의 삶은 어떻게 변할 것인가

- 재정립된 목적이 어떻게 차량의 기능과 유형을 변형시킬 것인가

- 새로운 여정을 조성하는데 콘텐츠 창조자들의 역할은 무엇인가

최종 진출팀들은 2015 로스앤젤레스 오토쇼의 프레스 및 트레이드 데이(Press & Trade Days)에 공개될 예정이다. 참여하는 각각의 브랜드와 디자인 스튜디오에는 액티비전(Activision), CH 오토(CH Auto), 크레욜라(Crayola), 드림웍스(DreamWorks), 제너럴 모터스(General Motors), 혼다 R&D 아메리카스(Honda R&D Americas), 현대 디자인 북아메리카(Hyundai Design North America), KTM, 레전더리(Legendary), 레고 퓨쳐 랩(LEGO Future Lab), 핫윌스(Hot Wheels), 내셔널지오그래픽(National Geographic), 코로스 오토(Qoros Auto), SAIC, 그리고 도요타자동차판매(Toyota Motor Sales)가 포함된다.

드림웍스 애니메이션(DreamWorks Animation)의 디지털 전략 및 신사업개발부 책임자인 짐 메이나드(Jim Mainard)는 "오늘의 컨넥티드 카의 콘텐츠 및 경험 개발과, 미래의 자동화 차량 경험에 콘텐츠의 역할을 상상하는 일은, 드림웍스 애니메이션에서 이미 착수중"이라며 "The LA 오토쇼는 컨넥티드 차량 경험의 흥미로운 미래 모습을 표현하기에 완벽히 걸맞은 세계적인 미디어 무대를 만들었고, 우리는 그 비전에 기여하도록 초대되어 설렌다"고 했다.

다음 달에 예정인 로스앤젤레스 오토쇼는 12개월 프로젝트의 공식 개시 역할을 할 것이다. 개시 후, 설계 및 기술 권위자들로 이루어진 특별 패널은 이 새로운 도전의 개념을 탐구할 것이다. 보도 및 산업 전문가들은 경쟁하게 될 올스타팀 발표 후에 있을 고위층 토론에 참석하도록 초대됐다. 참석자들은 전용 전시장에서의 산업 네트워킹 모임을 통해 참가팀들에 대해 더 배울 수 있다.

개시 이후, 각각의 디자인 스튜디오/방송 브랜드 팀들은 개발자와 만나서, 콘셉트의 특징 개척하고 각각의 양상을 스토리보드/삽화 형식으로 살려내어 개발자가 2016 로스앤젤레스 오토쇼에 제출될 인터렉티브 경험으로 구성할 수 있도록 한다.

LA 오토쇼의 디자인 앤드 디벨로퍼 챌린지는 자동차 시트, 배기가스 제어 기술, 자동차 인테리어 시스템과 외관을 전문으로 하는 세계에서 가장 큰 자동차 공급회사들중 하나인 포레시아(Faurecia[http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.faurecia.com/en ])가 후원한다. 디자인 앤드 디벨로퍼 챌린지는 포레시아와 더불어 랙스 엔터프라이즈(Lacks Enterprises, Inc.[http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.lacksenterprises.com/ ]), 오토데스크(Autodesk[http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.autodesk.com ]), 보스(Bose[http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://bose.com ]), 그리고 카디자인뉴스(Car Design News[http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.cardesignnews.com/site/home/ ])의 지원으로 가능해졌다.

LA 오토쇼와 커넥티드 카 엑스포(Connected Car Expo)의 프레스 및 트레이드 데이 등록은 해당 웹페이지[http://laautoshow.com/join/ ]에서 접속 가능하다. 더 자세한 정보는 해당 웹페이지(http://www.laautoshow.com/ 그리고 http://www.connectedcarexpo.com)에서 확인할 수 있다.

로스앤젤레스 오토쇼(Los Angeles Auto Show)와 커넥티드 카 엑스포(Connected Car Expo)에 관하여

1907년에 시작된 로스앤젤레스 오토쇼(Los Angeles Auto Show, 또는 LA Auto Show(R))는 매년 북미지역에서 열리는 첫 주요 오토쇼다. 2015 로스앤젤레스 오토쇼의 프레스 및 트레이드 데이(Press & Trade Days)는 11월 17일부터 19일까지 열린다. LA 오토쇼의 일반인 공개는 11월 20일에서 29일까지다. 제3회 연례 커넥티드 카 엑스포(Connected Car Expo, 또는 CCE)는 참가자들에게 커넥티드 카의 미래를 만들어가는 핵심 인사와 주요 미디어의 접근을 제공하며 커넥티드 카 업계의 인적 교류 개발과 육성을 위해 자동차 및 기술 전문가들을 연합할 것이다. CCE는 2015 로스앤젤레스 오토쇼의 프레스 및 트레이드 데이와 함께 11월 17일 열릴 예정이다. LA 오토쇼는 광역 LA 신차 딜러 협회(Greater L.A. New Car Dealer Association)가 후원하며 ANSA 프로덕션(ANSA Productions)에 의해 운영된다. 오토쇼에 관한 최신 뉴스와 정보는 트위터(twitter.com/LAAutoShow)에서 LA Auto Show를 팔로우하거나 페이스북(facebook.com/LosAngelesAutoShow)에서 확인할 수 있으며 해당 웹페이지(www.LAAutoShow.com)에서 알림 수신 등록을 할 수 있다. CCE에 관한 상세한 정보는 해당 웹페이지(http://connectedcarexpo.com/)에서 확인할 수 있다.

미디어 문의:

브리나 버(Breanna Buhr)/사나즈 마블리(Sanaz Marbley)

JMPR Public Relations (818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

출처: 로스앤젤레스 오토쇼(Los Angeles Auto Show)

Vehicles Get Reimagined By New Collaboration Of Auto Designers, Entertainment Brands And Software Developers

-- All-star Teams Unveiled at 2015 Los Angeles Auto Show, Nov. 18 & 19

LOS ANGELES, Oct. 29, 2015 /PRNewswire/ -- The Los Angeles Auto Show [http://laautoshow.com/press-home/ ] announced today a first-of-its-kind competition among teams comprised of globally recognized entertainment and consumer brands, international automotive manufacturers and industry-leading software developers. This multi-industry collaboration brings together some of best-known creative talents from both automotive and entertainment to reimagine the auto industry. The unprecedented competition, "Autonomous Vehicles: A Redefined User Experience for 2050," comes in response to the rise in technology's influence on the automotive industry as self-driving vehicles take center stage. This competition is an evolution of 11-year-old annual Design Challenge, which previously was the only OEM auto design studio competition in the world.

The design studio, entertainment brands and developer teams participating in this all new Design and Developer Challenge are asked to envision how technology, data, connectivity and content will revolutionize modern vehicle design. Their final projects will invent a driverless automotive future by addressing the following:

- How cars will react to the rest of the world and change transportation infrastructure

- How and where vehicles will be used, and how people's lives will change as a result

- How this redefined purpose will transform vehicle function and form

- What role content creators will play in shaping the new journey

The final teams will be unveiled at the 2015 Los Angeles Auto Show Press & Trade Days. Individual brands and design studios participating include: Activision, CH Auto, Crayola, DreamWorks, General Motors, Honda R&D Americas, Hyundai Design North America, KTM, Legendary, LEGO Future Lab, Hot Wheels, National Geographic, Qoros Auto, SAIC and Toyota Motor Sales.

"Developing content and experiences for the connected car today, and envisioning the role content plays in the autonomous car experience of the future, is already underway at DreamWorks Animation," said Jim Mainard, Head of Digital Strategy & New Business Development at DreamWorks Animation. "The LA Auto Show has created a global media stage perfectly suited to expressing a revealing look at the future of connected automobile experiences, and we are thrilled to have been invited to contribute to that vision."

Next month's Los Angeles Auto Show will act as the official kick-off for the 12-month project. At that time, a special panel of design and technology luminaries will delve into the concept of this new challenge. Media and industry professionals are invited to attend the high-level discussion, which will be followed by the announcement of the competing all-star teams. Attendees can learn more about the participants during an industry networking reception hosted in the dedicated exhibit area.

Following the kick-off, each design studio/entertainment brand team will meet with developers to cultivate the features of their concepts and bring to life each aspect in the form of storyboards/illustrations for the developer to create into an interactive experience to be presented at the 2016 Los Angeles Auto Show.

LA Auto Show's Design and Developer Challenge is sponsored by Faurecia [http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.faurecia.com/en ], one of the world's largest automotive suppliers, specializing in automotive seating, emissions control technologies, interior systems and auto exteriors. In addition to Faurecia, Design and Developer Challenge is made possible by the support of Lacks Enterprises, Inc. [http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.lacksenterprises.com/ ], Autodesk [http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.autodesk.com ], Bose [http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://bose.com ] and Car Design News [http://click.icptrack.com/icp/relay.php?r=&msgid=79152&act=11111&c=1453303&destination=http://www.cardesignnews.com/site/home/ ].

Press & Trade Day registration for LA Auto Show and Connected Car Expo can be accessed here [http://laautoshow.com/join ]. For more information, please visit http://www.laautoshow.com/ and http://www.connectedcarexpo.com.

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American auto show of the season each year. Press & Trade Days for the 2015 LA Auto Show(R) will be held on Nov. 17 - 19. The show will be open to the public Nov. 20 - Nov. 29. The third annual Connected Car Expo (CCE) will unite automotive and technology professionals in an effort to increase development and foster relationship-building in the connected car industry, providing attendees with access to the key players and top media constructing the future of the connected car. CCE will take place Nov. 17, in conjunction with the 2015 LA Auto Show Press & Trade Days. The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A. New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at www.LAAutoShow.com. For more information on CCE, please visit http://connectedcarexpo.com/.

Media Contacts:

Breanna Buhr/Sanaz Marbley

JMPR Public Relations (818) 992-4353

bbuhr@jmprpublicrelations.com

smarbley@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show

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