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[PRNewswire] 미스터포터, 킹스맨: 매튜 본과 두 번째 파트너십과 협업 시작

송고시간2017-09-07 17:26

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[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(런던 2017년 9월 7일 PRNewswire=연합뉴스) 수상 실적이 있는 남성복 온라인 쇼핑몰 미스터포터(MR PORTER)와 유명 영화 제작자 매튜 본 씨는 9월 22일 개봉되는 20세기폭스의 영화 킹스맨: 더 골든 서클에서 영감을 받고 개발된 남성복 레이블 킹스맨을 위해 두 번째의 "의상 컬렉션" 협업을 시작하게 되어 기쁘게 생각한다.

이번은 2015년 오리지널 영화 킹스맨: 더 시크릿 서비스를 위한 킹스맨의 성공적인 개발과 론칭에 뒤이은 미스터포터와 매튜 본 씨 및 수상 경력이 있는 의상 디자이너 아리안느 필립스 여사 사이의 두 번째 "의상 컬렉션" 파트너십이다.

킹스맨 : 더 시크릿 서비스는 자신의 궁극적인 목표가 세계를 안전하게 지키는 것으로서 최고위급에서 관리하는 독립적이며 국제적인 정보기관인 킹스맨의 세계를 소개했다. 킹스맨: 더 골든 서클에서 우리의 영웅들은 새로운 도전에 직면한다. 자신들의 본부가 파괴되고 세계가 인질이 되었을 때, 그들은 우방국 미국에서 스테이츠맨이라는 이름의 스파이 조직을 찾아내는데 그들 두 기관이 처음 설립되었을 시점으로 되돌아가서이다. 소속 정보원들의 힘과 기지를 극한으로 테스트하는 새로운 모험에서 이 두 엘리트 비밀 조직은 힘을 합쳐 무자비한 공동의 적을 물리치고 세상을 지킨다. 킹스맨: 더 골든 서클의 스타에는 오리지널 영화 출연 배우들인 콜린 퍼스, 타론 이거튼과 마크 스트롱 제씨 등이 있으며 새롭게 캐스팅된 배우에는 제프 브리지스 씨, 채닝 테이텀 씨, 페드로 파스칼 씨, 엘튼 존 경, 여배우 할 베리 씨와 줄리안 무어 씨가 있다.

의상 컬렉션 2.0 - 영화 내내 등장하는 화려한 전체 남성복 컬렉션은 9월 7일 미스터포터를 통해 전 세계에서 출시되며 다수의 오리지널 킹스맨 카테고리와 파트너 브랜드가 포함된다. 이들 핵심 아이템에는 킹스맨 오리지널 수트, 턴불&아세르 셔츠, 커틀러앤드그로스 아이웨어, 조지클레벌리 슈즈, 드레익스 타이와 포켓 스퀘어, 매킨토시 아우터웨어, 스웨인애드니브릭 우산, 콘웨이스튜어트 필기구, 그리고 디킨&프랜시스 커프스링크와 소형 액세서리가 있다.

새로운 캐릭터와 플롯이 킹스맨: 더 골든 서클에 도입됨에 따라 미스터포터는 이와 비슷하게 새로운 세트의 "의상 컬렉션" 아이템과 파트너 브랜드를 출시할 계획인데 태그호이어 시계, 아디다스 스니커즈, 헌터부츠 장화, 스텟슨 모자, 골든베어 대학생 재킷, 진샵 데님과 웨스턴 셔츠, 미스터프리덤 아우터웨어, 로키마운틴페더베드 겨울 재킷, 토드스나이더 스웨터와 바지, 힉스&크릭 유리병 디캔터, 그리고 더퍼퓨머즈스토리바이아지글래서 향수가 그것들이다.

이 컬렉션은 두 영화의 대본에 있는 재봉 디테일로부터 영감을 받은 것으로서 킹스맨: 더 골든 서클에서는 전통적인 스모킹 재킷이 오렌지 벨벳으로 업데이트되었고 턴불&아세르와 진샵의 웨스턴 셔츠에 현대적인 감각을 가미하였다. 킹스맨: 더 시크릿 서비스와 킹스맨: 더 골든 서클에서의 의상은 캐릭터들의 세계에서 자동차와 그들이 사용하는 기기와 마찬가지로 없어서는 안 될 존재이다. 본 씨는 필립스 여사와 미스터포터의 지원을 통해 자신의 영화 언어에서 특별한 부분을 이루며 현대의 신사에 쉽게 적용할 수 있는 컬렉션이기도 한 다양한 제품을 계속해서 중용한다.

킹스맨은 출시 이후 미스터포터에서 특히 가장 많이 팔리는 명품 브랜드 중 하나가 되었다. 최신의 본 킹스맨 "의상 컬렉션"은 2015년 1월 처음 출시한 이후 일곱 번째의 판매 시즌을 맞게 된다.

매튜 본 감독은 "틴에이저 시절 영화 리스키비즈니스를 본 이후 웨이페어러 선글라스를 엄청나게 갖고 싶었는데 탑건을 보자 조종사가 되고 싶어졌다"면서 "트렌드를 만들어 내는 영화의 힘은 엄청나며 킹스맨은 영화에서 영감을 받은 나 자신의 레이블을 만들 완벽한 기회였다. 그러나 그 일은 내가 킹스맨 컬렉션의 출시를 도와줄 올바른 파트너를 만나야만 가능한 것이었는데 미스터포터가 그 분명한 파트너였다"고 말한다.

미스터포터의 매니징 디렉터 토비 베이트먼 씨는 "킹스맨은 미스터포터에서 가장 실적이 좋은 명품 브랜드 중 하나가 되었으며 개발과 출시 일곱 번의 패션 시즌을 맞이하여 당사의 400명 이상의 디자이너와 라이프사이클 브랜드 내에 당연히 한 자리를 차지하게 되었다"면서 "우리는 킹스맨의 엄청난 성공을 상상하지 못했기에 미스터포터에서 독점적으로 판매하는 킹스맨: 더 골든 서클의 아주 다양한 의상 컬렉션을 통해 매튜 본 및 아리안느 필립스와 다시 협력하게 되어 기쁘게 생각한다"고 말한다.

의상 디자이너 아리안느 필립스 여사는 "미스터포터와의 킹스맨 '의상 컬렉션' 파트너십이 영화 속 캐릭터들의 세계를 구매할 수 있을 뿐만 아니라 가장 품질이 좋고 전 세계적으로 구매할 수 있는 현대적인 남성복에 투자할 수 있는 영화 머천다이징 사업의 완벽하고 미래 지향적이며 진실한 노력으로서 업계 최고의 표준으로 계속될 것이라고 말하게 되어 기쁘게 생각한다"면서 "우리의 차기 작품 킹스맨: 더 골든 서클에서 우리는 영국의 엘리트 스파이들과 함께 우리의 맞춤 이야기를 계속하며 또한 새로운 캐릭터들을 만들어 킹스맨 '의상 컬렉션'을 확대한다. 새로운 캐릭터 및 스토리를 통해 나는 새로운 의상의 세계 특히 스테이츠맨 캐릭터의 웨스턴 스타일을 모색하게 되었다. 우리는 킹스맨을 정통 남성복 브랜드로 상정했을 뿐만 아니라 새로운 영화를 통해 본 컬렉션을 유기적으로 끝 없이 발전시킬 기회를 더욱 많이 얻게 된다"고 말한다.

미스터포터는 이 새로운 "의상 컬렉션"을 동사의 주간 쇼핑 디지털 매거진 더 저널과 동사의 격주간 종이 신문 더 포스트의 킹스맨 특집 기사와 함께 출시할 예정이다.

미스터포터는 또한 9월 8일 런던에서 전 세계 최초의 킹스맨 매장을 열 계획인데 이 매장은 300년 역사의 와인 상점인 베리브라더스&러드 건물에 입주한다. 베리브라더즈&러드 소재의 본 단독 매장에는 킹스맨: 더 골든 서클 플롯의 중요 세트장을 만들어 고객들과 팬들이 실제 상점 공간에서는 컬렉션을 구매하고 새로운 영화에서 직접 뽑아낸 킹스맨 세트장에 들어갈 수 있다.

매장 오픈 행사는 런던에서 9월 7일 밤, 뉴욕 시간으로는 저녁에 열리며 미스터포터는 또한 수상 경력의 의상 디자이너 겸 스타일리스트의 작업을 기리는 미스터포터 다큐멘터리 영화 아리안느 필립스: 드레싱 더 파트의 비공개 시사회를 개최한다.

새로운 "의상 컬렉션"에 대한 상세 정보를 입수하고 미스터포터의 킹스맨 콘텐츠 허브를 보려면 mrporter.com/en-us/campaigns/kingsman-the-golden-circle에 링크하기 바란다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/552157/Kingsman_MR_PORTER.jpg

MR PORTER LAUNCHES SECOND PIONEERING PARTNERSHIP AND COLLABORATION WITH MATTHEW VAUGHN FOR KINGSMAN: THE GOLDEN CIRCLE

출처: MRPORTER.COM

MR PORTER Launches Second Pioneering Partnership And Collaboration With Matthew Vaughn For Kingsman: The Golden Circle

LONDON, Sept. 7, 2017 /PRNewswire/ -- MR PORTER the award-winning online destination for men's style, and acclaimed filmmaker Mr Matthew Vaughn, are pleased to launch a second "costume to collection" collaboration of menswear label, Kingsman, developed and inspired by the upcoming 20th Century Fox film, Kingsman: The Golden Circle in theatres from 22 September.

This is the second "costume to collection" partnership between MR PORTER, Mr Matthew Vaughn and award-wining costume designer Ms Arianne Phillips following the successful creation and launch of Kingsman for the original 2015 film Kingsman: The Secret Service.

Kingsman: The Secret Service introduced the world to Kingsman - an independent, international intelligence agency operating at the highest level of discretion, whose ultimate goal is to keep the world safe. In Kingsman: The Golden Circle, our heroes face a new challenge. When their headquarters are destroyed and the world is held hostage, their journey leads them to the discovery of an allied spy organisation in the US called Statesman, dating back to the day they were both founded. In a new adventure that tests their agents' strength and wits to the limit, these two elite secret organisations band together to defeat a ruthless common enemy, in order to save the world. Kingsman: The Golden Circle stars original cast members Messrs Colin Firth, Taron Egerton and Mark Strong, and introduces new cast members Mr Jeff Bridges, Mr Channing Tatum, Mr Pedro Pascal, Sir Elton John, Ms Halle Berry and Ms Julianne Moore.

From Costume to Collection 2.0 - The entire luxury menswear collection, which features throughout the film, launches globally on MR PORTER on September 7th and includes many of the original Kingsman categories and partner brands. These core pieces include: Kingsman original tailoring; Turnbull & Asser shirting; Cutler And Gross eyewear; George Cleverley shoes; Drake's ties and pocket squares; Mackintosh outerwear; Swaine Adeney Brigg umbrellas; Conway Stewart writing instruments; and Deakin& Francis cufflinks and small accessories.

Similarly, with the introduction of new characters and plots lines in Kingsman: The Golden Circle, MR PORTER will launch with a new set of "costume to collection" pieces and partner brands: Tag Heuer timepieces; adidas sneakers; Hunter Boots wellingtons; Stetson hats; Golden Bear varsity jackets; Jean Shop denim and western shirting; Mister Freedom outerwear; Rocky Mountain Featherbed winter jackets; Todd Snyder sweatshirts and pant; Higgs & Crick glass decanters; and The Perfumer's Story by Azzi Glasser fragrance.

The inspiration for the collections come from the sartorial details within the two film's scripts - in Kingsman: The Golden Circle, a traditional smoking jacket is updated in an orange velvet, along with a modernised take on Western shirts from both Turnbull & Asser and Jean Shop. In Kingsman: The Secret Service and Kingsman: The Golden Circle, the clothing is as integral to the world of the characters as the cars and the gadgets. Mr Vaughn, through the support of Ms Phillips and MR PORTER, continues to build upon a product range that is both a distinctive part of his film's language and an easily translatable collection for the modern gentleman.

Notably since launch, Kingsman has become one of MR PORTER's top selling luxury brands. This latest "costume to collection" range of Kingsman is the seventh commercial season since debuting in January 2015.

Mr Matthew Vaughn, Director, says: "After watching Risky Business as a teenager, all I wanted was a pair of Wayfarer sunglasses - then Top Gun came along and it had to be the aviators. The power of film to set trends is immense and Kingsman was the perfect opportunity to create my own label inspired by a movie. But it could only work if I had the right partner to help launch the Kingsman collection, and MR PORTER was the obvious choice."

Mr Toby Bateman, Managing Director, MR PORTER, says: "Kingsman has become one of MR PORTER's top performing luxury brands, seven fashion seasons into its development and launch, and it sits naturally alongside the calibre of our 400-plus designer and lifestyle brands. We couldn't have imagined its blockbuster success, and we're thrilled to be working with Matthew Vaughn and Arianne Phillips again on an even more diverse, and wearable collection for Kingsman: The Golden Circle, available exclusively on MR PORTER."

Ms Arianne Phillips, Costume Designer, says: "I'm thrilled to say that the Kingsman 'costume to collection' partnership with MR PORTER continues to be the gold standard within the industry - an uncompromised, visionary and authentic effort in film merchandising, in which we're not only able to buy into the world of these characters, but also invest in some of the most qualitative and contemporary menswear available globally. Our next installment brings us to Kingsman: The Golden Circle, where we continue our bespoke narrative with our elite British spies and also introduces a new set of characters to expand the Kingsman 'costume to collection'. With our new characters and story line, I was allowed to explore new avenues with the costumes particularly with the Western influence of the Statesman characters. Not only have we established Kingsman as a legitimate menswear brand, but with each new film, we have more and more opportunities to grow the collection in boundless, and organic ways."

MR PORTER will debut the new "costume to collection" range alongside dedicated Kingsman issues of TheJournal, its weekly shoppable digital magazine, and The Post, its broadsheet bimonthly newspaper.

MR PORTER will also open the world's first Kingsman shop in London on 8 September, housed within 300-year-old wine merchant Berry Bros. & Rudd. The standalone shop at Berry Bros. & Rudd plays an integral setting within the plot of Kingsman: The Golden Circle, where customers and fans can shop the collection in a physical retail space, and enter a Kingsman setting, plucked straight from the new film.

A shop opening event will be held in London the night of 7 September; that evening in NYC, MR PORTER will also host an exclusive screening of Arianne Phillips: Dressing The Part, a MR PORTER documentary film celebrating the work of the award-winning costume designer and stylist.

To learn more about the new "costume to collection" range and view the Kingsman content hub on MR PORTER, visit the following link: mrporter.com/en-us/campaigns/kingsman-the-golden-circle.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/552157/Kingsman_MR_PORTER.jpg

MR PORTER LAUNCHES SECOND PIONEERING PARTNERSHIP AND COLLABORATION WITH MATTHEW VAUGHN FOR KINGSMAN: THE GOLDEN CIRCLE

Source: MRPORTER.COM

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